Szkoła Podstawowa nr 11

• Decrease font size

Klasy 4-7

Kaszuby na wesoło i na poważnie, czyli klasy 4a i 4b zwiedzają swój region

Nikt nie przypuszczał, że nasza październikowa wycieczka odbędzie się w taki piękny, ciepły i słoneczny dzień. Uśmiechnięci i głodni wrażeń ruszyliśmy do pierwszego przystanku na naszej drodze, Parku Ewolucji w Sławutowie.

Zaczęliśmy od wizyty w Prehistorycznym Kinie, w którym poznaliśmy historię powstania naszej planety z udziałem interaktywnego, wygadanego dinozaura o imieniu Arnold.

Z kina udaliśmy się na przejażdżkę pociągiem opanowanym przez inne zabawne dinozaury, a stamtąd do batyskafu, w którym odbyliśmy podróż w czasie i zobaczyliśmy największe gady morskie sprzed milionów lat. Ogromny ekran przeniósł nas do innego wymiaru, sprawiając wrażenie obecności w przestrzeni akcji filmu. I chociaż, wychodząc z batyskafu, wszyscy zaklinali się, że się nie bali, to jednak w niebezpiecznych momentach podmorskiej wyprawy piszczeliśmy bardzo głośno.

Z batyskafu poszliśmy na spacer po terenie parku, gdzie mogliśmy sobie zrobić selfie z dinozaurem, bo około trzydziestu makiet dinozaurów naturalnej wielkości czeka na zwiedzających wśród drzew.

Więcej…

Wycieczka na Westerplatte

1.10.2018 roku klasa 6a, 7a i IIIa odwiedziły Westerplatte. Mieliśmy okazję poznać historię wybuchu II Wojny Światowej i dramatycznej obrony Wojskowej Składnicy Tranzytowej przez garnizon Wojska Polskiego na półwyspie Westerplatte. Bohaterska obrona trwała w dniach 1-7. września 1939 roku, choć według zamysłu Niemców miała trwać tylko kilka godzin. Była to pierwsza bitwa II Wojny Światowej w Europie.

Wycieczka da Gniezna i Poznania

W dniach 26. i 27. kwietnia 2018r. uczniowie klasy czwartej, piątej i szóstej odwiedzili Gniezno i Poznań. Odwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską, a w Poznaniu: Bramę Poznania, Maltę - zespół obiektów sportowo – rekreacyjnych, gdzie wyszaleliśmy się na saneczkach i karuzeli, rynek w Poznaniu, Rogalowe Muzeum, gdzie uczyliśmy się robić i mogliśmy posmakować Rogali Świętomarcińskich, a także wzięliśmy udział w lekcji muzealnej w Muzeum Archeologicznym pt. ,,Egipski salon urody”. Noc spędziliśmy  w hostelu w  samym centrum Poznania z pięknym widokiem na Plac Wolności, co było dodatkową atrakcją. Wycieczka była super i nawet pogoda nam dopisała, szczególnie drugiego dnia, dlatego wróciliśmy wprawdzie zmęczeni ale bardzo zadowoleni.

Więcej…

Projekt szkielet

Na zajęciach z przyrody uczniowie klasy 4a i 4b zajmowali się budową i funkcjami układu szkieletowego człowieka. Uczniowie szukali informacji, jaką rolę pełnią kości i dlaczego "trzymają się razem". Dowiedzieli się, ile kości ma człowiek, jaka jest najdłuższa i najkrótsza kość w ciele człowieka i dlaczego szyja żyrafy jest długa. Nauczyli się, że szkielet i mięśnie umożliwiają ruch. Na koniec uczniowie z makaronów  wykonali szkielet człowieka:)

Joanna Zarzycka

Konkurs "Gdynia. Ekologia przyszłości"

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie plastycznym pt. " Gdynia. Ekologia przyszłości".  Konkurs dla klas IV - VII  szkoły podstawowej, organizowany był przez EDF Polska S.A. oraz OPEC Sp. z o.o. Gdynia.  Celem konkursu było promowanie wśród uczniów szkół podstawowych zasad zrównoważonego gospodarowania  energią  powiązanych  z  zagadnieniami  dotyczącymi pracy  elektrociepłowni, ogrzewaniem  mieszkań  i  wody miejską siecią  ciepłowniczą.

Balbina Rogalka

Popołudnie Gier

W czwartek 20 października uczniowie i rodzice 4 b zorganizowali Popołudnie Gier. Planszówki,  poczęstunek, radość wspólnych chwil ( mimo sprawdzianu następnego dnia) to świetny sposób, by się lepiej  poznać. Współpracowaliśmy i rywalizowaliśmy w atmosferze śmiechu, akceptacji, po prostu dobrej  zabawy , która spodobała się wszystkim. Planujemy kolejne spotkania. Tym razem Wieczór Gier...bo już jesień zagościła u nas na dobre.