Szkoła Podstawowa nr 11

• Decrease font size

Klasy 4-7

STUTTHOF W SZTUTOWIE

W połowie października klasy ósme i III gimnazjum udały się do Sztutowa, aby uczestniczyć w żywej lekcji historii. Oprowadzający nas przewodnicy  po Muzeum Stutthof, wyjaśnili tak trudne zagadnienia jak holocaust, nazizm, faszyzm. Przekonaliśmy się, w jaki sposób ideologia może zmienić nastawienie człowieka wobec człowieka, do jakiego prowadzi bestialstwa i „zezwierzęcenia”.

Więcej…

Niezwykli goście w naszej szkole

Oddziały przedszkolne oraz kl. 4a i 4b naszej Jedenastki  w miniony piątek odwiedziła...foka, która przybyła do nas wraz z pracownikiem Stacji Morskiej prosto z Helu.  Foka - eksponat edukacyjny- pozwoliła  przedszkolakom i uczniom  poznać nieco świat fauny i flory naszego Bałtyku, a pan Wojciech Górski - edukator Stacji Morskiej, biolog i oceanograf - cierpliwie tłumaczył dzieciom, dlaczego powinniśmy dbać o te przepiękne ssaki oraz jak ważne jest dbanie o środowisko morskie. Młodsze i starsze dzieci spotkanie z foką zapamiętają na długo. Otrzymane upominki - focze  książeczki, zakładki  i zdjęcia sprawią, że dzieci będą mogły zawsze przypomnieć sobie i innym, jak cenne przyrodniczo jest środowisko morskie wokół nas i co trzeba zrobić, by je zachować. Przedszkolaki i uczniowie  z Jedenastki dzięki tym wspaniałym zajęciom wiedzą o tym doskonale!

Festiwal Nauki E(x)plory

W dniach 25. i 26.10.2018 roku klasa 7a wzięła udział w Festiwalu Nauki E(x)plory, który jak co roku odbywał się w Centrum Nauki Experyment. Pierwszego dnia uczniowie mieli okazję spotkać się z YouTuberem prowadzącym swój własny kanał edukacyjny, Dawidem Myśliwcem, a potem wzięli udział w warsztacie poświęconym ciśnieniu powietrza.

Kaszuby na wesoło i na poważnie, czyli klasy 4a i 4b zwiedzają swój region

Nikt nie przypuszczał, że nasza październikowa wycieczka odbędzie się w taki piękny, ciepły i słoneczny dzień. Uśmiechnięci i głodni wrażeń ruszyliśmy do pierwszego przystanku na naszej drodze, Parku Ewolucji w Sławutowie.

Zaczęliśmy od wizyty w Prehistorycznym Kinie, w którym poznaliśmy historię powstania naszej planety z udziałem interaktywnego, wygadanego dinozaura o imieniu Arnold.

Z kina udaliśmy się na przejażdżkę pociągiem opanowanym przez inne zabawne dinozaury, a stamtąd do batyskafu, w którym odbyliśmy podróż w czasie i zobaczyliśmy największe gady morskie sprzed milionów lat. Ogromny ekran przeniósł nas do innego wymiaru, sprawiając wrażenie obecności w przestrzeni akcji filmu. I chociaż, wychodząc z batyskafu, wszyscy zaklinali się, że się nie bali, to jednak w niebezpiecznych momentach podmorskiej wyprawy piszczeliśmy bardzo głośno.

Z batyskafu poszliśmy na spacer po terenie parku, gdzie mogliśmy sobie zrobić selfie z dinozaurem, bo około trzydziestu makiet dinozaurów naturalnej wielkości czeka na zwiedzających wśród drzew.

Wycieczka na Westerplatte

1.10.2018 roku klasa 6a, 7a i IIIa odwiedziły Westerplatte. Mieliśmy okazję poznać historię wybuchu II Wojny Światowej i dramatycznej obrony Wojskowej Składnicy Tranzytowej przez garnizon Wojska Polskiego na półwyspie Westerplatte. Bohaterska obrona trwała w dniach 1-7. września 1939 roku, choć według zamysłu Niemców miała trwać tylko kilka godzin. Była to pierwsza bitwa II Wojny Światowej w Europie.

Wycieczka da Gniezna i Poznania

W dniach 26. i 27. kwietnia 2018r. uczniowie klasy czwartej, piątej i szóstej odwiedzili Gniezno i Poznań. Odwiedziliśmy Katedrę Gnieźnieńską, a w Poznaniu: Bramę Poznania, Maltę - zespół obiektów sportowo – rekreacyjnych, gdzie wyszaleliśmy się na saneczkach i karuzeli, rynek w Poznaniu, Rogalowe Muzeum, gdzie uczyliśmy się robić i mogliśmy posmakować Rogali Świętomarcińskich, a także wzięliśmy udział w lekcji muzealnej w Muzeum Archeologicznym pt. ,,Egipski salon urody”. Noc spędziliśmy  w hostelu w  samym centrum Poznania z pięknym widokiem na Plac Wolności, co było dodatkową atrakcją. Wycieczka była super i nawet pogoda nam dopisała, szczególnie drugiego dnia, dlatego wróciliśmy wprawdzie zmęczeni ale bardzo zadowoleni.